FAQ

page

VEELGESTELDE VRAGEN

  • Hoe koop ik een ticket voor een film, tentoonstelling of event?

Tickets voor films, tentoonstellingen en events zijn online te koop via de agenda of via de pagina van de film, tentoonstelling of event. Door een ticket online te kopen, ben je zeker van je plaats.

Tickets kunnen ook ter plaatste gekocht worden, tijdens de openingsuren van de tentoonstellingen of een uur voor aanvang van de film.

  • Hoe koop ik een ticket online?

Ga naar de agenda via bovenstaande knop. Daar vind je een overzicht van de huidige en komende films, tentoonstellingen en events per datum. Filteren kan op type of op datum. Klik vervolgens op ‘tickets’ onder de film, tentoonstelling of event.
Eenmaal je op ’tickets’ hebt gedrukt, opent een nieuw tabblad. Kies het aantal tickets en vul daarna je gegevens in. Vergeet niet dat je een stoelkeuze kan maken.
Na het betalen, krijg je een bevestigingsmail waarin je de tickets terugvindt. Deze moet je te tonen bij het binnenkomen. Vergeet dus zeker niet je smartphone of een papieren versie mee te nemen.

  • Wat als ik geen bevestigingsmail heb gekregen?

Als je geen bevestigingsmail ontvangen hebt, controleer je best eerst je ongewenste e-mail. Vind je ook daar niets terug, dan kan je ons steeds contacteren door een mail te sturen naar info@netwerkaalst.be.

  • Wanneer is de ticketbalie open?

De ticketbalie is open tijdens de openingsuren van tentoonstellingen en een uur voor aanvang van een film. Tentoonstellingen zijn open van donderdag t.e.m zondag, van 13u t.e.m 18u. Indien er geen tentoonstelling loopt, is de balie enkel open voor aanvang van een film.
Let op, als een film, tentoonstelling of event uitverkocht is, zijn er ook geen tickets meer beschikbaar aan de balie.

  • Wat is een Filmkaart 10 en hoe gebruik ik ze?

Met een Filmkaart 10 kan je tien keer naar de film voor de voordelige prijs van 60 euro. Bestel ze online via ‘tickets’ of koop er eentje ter plekke aan de balie. De Filmkaart 10 is onbeperkt geldig en mag gebruikt worden door meerdere personen.
Let op, de Filmkaart 10 is geen geldig toegangsticket, maar een (digitale) code waarmee je tien filmtickets kunt kopen. Indien je online je ticket koopt en de Filmkaart 10 wenst te gebruiken, duid je naast ‘Filmkaart 10’ het aantal aan. Vervolgens dien je de code in te geven die je terugvindt op de kaart of in je mailbox. Ook aan de balie kan je met je Filmkaart 10 een filmticket kopen, zolang de film niet is uitverkocht. Neem dan zeker je code mee.

  • Ik heb nog een oude papieren filmkaart, is deze nog geldig?

Nee, deze kon uiterlijk tot 1 maart 2022 omgewisseld worden tot een bruikbare code.

  • Wat is een Cadeaukaart en hoe gebruik ik ze?

Met een Cadeaukaart heb je recht op 1 filmticket naar keuze. Een Cadeaukaart staat niet op naam.
Let op, je Cadeaukaart is geen geldig toegangsticket maar een digitale code waarmee je 1 filmticket kunt aanschaffen. Indien je online je ticket koopt en de Cadeaukaart wenst te gebruiken, duid je naast ‘Cadeaukaart’ het aantal aan. Vervolgens dien je de code in te geven die je terugvindt op de kaart. Ook aan de balie kan je met je Cadeaukaart een filmticket kopen, zolang de film niet is uitverkocht.

  • Kan ik mijn ticket annuleren/wijzigen?

Nee, gekochte tickets worden niet teruggenomen.

Uitzonderlijk kan je je ticket herboeken indien je in quarantaine of isolatie zit. Heb je positief getest of heb je een afspraak voor een test? Stuur een mail ten laatste 2 uur voor aanvang van de film naar info@netwerkaalst.be.

  • Hoe lang is mijn Filmkaart 10 geldig?

Er staat geen geldigheidsdatum op een Filmkaart 10.
Let op, heb je nog een oude papieren filmkaart? Deze is niet meer geldig en kon slechts tot 1 maart 2022 omgewisseld worden tot een nieuwe.

  • Moet ik een mondmasker dragen in Netwerk Aalst?

Nee, het dragen van een mondmasker is niet langer verplicht.

  • Moet ik een Covid Safe Ticket kunnen voorleggen?

Nee, het Covid Safe Ticket is niet langer van toepassing.